22 Kasım 2012 Perşembe

Mercedes Ener-G-Force [Konsept]

Merhaba arkadaşlar,

Bugün ki yazımızda sizlere geleceğin 4x4 araçlarının şekillenmesinde önemli rol oynayacak olan Mercedes Ener-G-Force aracından bahsedeceğim.

1979 yılından beri üretilen ve tasarımında radikal hiçbir değişikliği olmayan Mercedes G-Serisi geleceğe ışık tutuyor. 2025 yılında yapılacak değişiklik sinyallerinin ilkini fütürist Mercedes Ener-G-Force ile bizlere G sınıfındaki hedeflerini gösteriyor.

Bu tasarım sayesinde önümüzdeki yıllarda Mercedes tarafından üretilecek olan 4x4 Araçlar’ın tasarımı hakkında fikir sahibi olmamızı sağlıyor. Mercedes ile özdeşleşen köşeli hatlar yerine daha yuvarlak hatlar yeni tasarımda dikkatimizi çekiyor. Farları G harfini anımsatacak şekilde dizayn edilmiş. Camlar ise alışıla gelmişin dışında daha ufak ve kapı gövdesi daha büyük. Yan aynalar ise alışıla gelmişin dışında ince olarak tasarlanmış. Köşeli hatları olmasına rağmen Mercedes Ener-G-Force bilinen Mercedes G-Serisi güçlü görünümünü kaybetmemiş. Aksine daha da güçlü göstermiş diyebiliriz. Lastik ebatları ise Mercedes Ener-G-Force aracının görünümüne güç katmış.

Elbette lastiklerin bu denli büyük olmasının sebebi bir tek güçlü görünmesi olamaz. Mercedes Ener-G-Force gücünü lastiklerinden alıyor. Lastiklerin içerisine araca enerji sağlayan pilleri yerleştirilmiş. Lastiklerdeki pilleri sayesinde araç 800 km yol alabiliyor. Piller piriz’e takılarak şarj edilmesinin dışında, Mercedes Ener-G-Force’un tavanında bulunan sepet şeklindeki su deposu, suyu ayrıştırarak hidrojene dönüştürüyor ve lastiklerdeki pillere iletiyor. Bu sisteme ise "Hydro-tech converter" ismi verilmiş. Yan eteklerde bulunan aydınlatmalar ise pillerin şarj durumlarını gösteriyor. Sepetin önünde bulunan sensörler sayesinde önünde bulunan yolun 3 boyutlu çizimini yaparak tekerleklere iletilecek tork oranını önceden ayarlıyor. Bu sayede daha istikrarlı yol tutuşu sağlanabiliyor. İki dingil arası mesafenin kısa olması, tampon ve tekerlek arası mesafenin de az olması Mercedes Ener-G-Force’un zorlu arazi koşullarında daha aktif, daha hareketli olmasını sağlayacaktır. Ayrıca Mercedes Ener-G-Force ön tamponunda bulunan vinç sayesinde arazideki kabiliyetini arttırıyor.

Mercedes Ener-G-Force geleceğin arazi aracı olarak gösteriliyor. Özellikle sıfır sera gazı emisyonu ile ne kadar çevreci bir araç olacağı aşikâr. Son olarak yazımızı Mercedes tasarımcısı Lee’nin sözleri ile sonlandıralım. 4x4 Araçlar olarak bir sonraki yazımızda görüşmek üzere. Umarım beğendiğiniz bir yazı olmuştur. Bu yazımızdan önce de Mercedes G-Serisi hakkında bir yazı yazmıştık. Eğer Mercedes G-Serisi hakkında çok fazla bilgiye sahip değilseniz bu müthiş aracı öğrenmeniz açısından linke tıklamanız yeterli olacaktır.

Lee, “Şu anda onu yakıt hücreli elektrikli bir araç olarak düşünüyoruz, ama çok yönlü olabilir,” dedi. “Prize de takılabilir, gördüğünüz gibi bir şarj girişi de var. Ayrıca pilleri depolayabileceğiniz bir alan da var, yani piller de içerebilir. Burada gördüğünüz orijinal G’nin modern bir yorumu, ama biraz daha ileri gittik. Onu gelecekteki Mercedes-Benz SUV tasarım dili için bir tasarım çalışması olarak sunmak istedik. Halkın tepkisini görmek istedik.”

Son olarak Mercedes Ener-G-Force aracına ait bazı resimler de paylaşmak istiyorum. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere, Hoşça Kalın.




0 yorum:

Yorum Gönder